Czym są pistacje i jakie mają właściwości odżywcze?

Pistacje ze strony www.bee.pl są często znane ze swoich specjalnych właściwości oraz z witamin i minerałów, jakie zawierają, w porównaniu z innymi orzechami. Po pierwsze, są to jedyne substancje składające się z karotenoidów – luteiny i zeaksantyny, które wspomagają pracę oka i zmniejszają ryzyko zwyrodnienia plamki żółtej. Ponadto, pistacje zawierają najwięcej potasu, który zwykle obniża wszelkie problemy we krwi.

Jakie są właściwości zdrowotne pistacji?

Pistacje, znane jako zielone migdały lub orzechy szczęścia, są nasionami każdego drzewa pistacjowego z wieloma składnikami odżywczymi ukrytymi w szarej skorupie. Przede wszystkim są to jedyne orzechy, które zawierają karotenoidy: luteinę i zeaksantynę. Ponadto, pistacje zawierają największą ilość potasu spośród wszystkich orzechów. Oprócz tego, zawierają również duże ilości błonnika, białka, wzmacniających kości minerałów wapnia i fosforu, łagodzących witamin z grupy B i przeciwutleniaczy znanych jako składniki odżywcze “młodości”.

Jakie są inne właściwości zdrowotne?

Naukowcy odkryli, że ludzie, którzy regularnie spożywali pistacje, zwiększyli poziom gamma-tokoferolu we krwi, zmniejszając w ten sposób swoje szanse na rozwój raka. Pistacje obniżają poziom:

  • cholesterolu,
  • stresu naczyniowego,
  • glukozy we krwi.

Zwiększają one obciążenie krwi, regulują ilość cukru we krwi oraz prawidłową masę ciała. Tym samym wpływają więc na czynniki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serca. Co równie ważne, pistacje obniżają poziom cholesterolu i trójglicerydów.

Jak pistacje mogą poprawić stan oczu?

Tylko takie orzechy: zawierają karotenoidy: luteinę i zeaksantynę, które są różnymi częściami plamki żółtej, a także posiadają przeciwutleniacze, które chronią siatkówkę oka przed uszkodzeniami wywołanymi przez wolne rodniki. Dlatego też spowalniają one ryzyko wystąpienia zwyrodnienia plamki żółtej. Ponadto, z tych orzechów można również uzyskać z pistacji składnik odżywczy A (415 j.m.), który jest obecny poprzez beta-karoten. Dzięki temu mogą one również zapobiegać występowaniu ślepoty nocnej i suchości oczu.

Czy kobiety w ciąży mogą jeść pistacje?

Obecnie naukowcy nie zalecają ani nie pomagają przejść na taką dietę w czasie ciąży. Badania nad wpływem orzechów na przyszłe matki i ich dzieci mogą być sprzeczne. Jedno z badań sugeruje, że spożycie orzechów przez przyszłą matkę może promować alergie lub wpływać na alergie dziecka. Dlatego ważne jest, aby kobiety w ciąży skonsultowały się z lekarzem w celu kontroli wprowadzenia pistacji do swojej diety.

 

Co warto wiedzieć o pistacjach?

Pistacje są jedną z wielu zdrowych przekąsek. Warto pamiętać, że wszelkie orzechy są naturalnie doskonałym źródłem kalorii, ale niewielkie ilości pistacji nie powinny być ograniczane i przynoszą wiele korzyści zdrowotnych.

Jakie są szczególne własności pistacji?

Pistacje mają wiele właściwości prozdrowotnych, które mogą obejmować dobrą równowagę cholesterolu i ujemny poziom tego składnika. Pistacje posiadają właściwości antyoksydacyjne, które mogą mieć pozytywny wpływ na większość problemów zdrowotnych. Sugeruje się również ich pozytywny wpływ na zmniejszenie objawów menopauzalnych i polepszeni zdrowia oczu, zwłaszcza u osób starszych.

Jaka jest wartość odżywcza pistacji?

100 gramów zawiera więcej niż 550 kalorii dla jednej osoby. Składa się jeden orzech z 67% tłuszczu, 20% węglowodanów i 13% niezbędnego białka. To ostatnie może być warte podkreślenia, szczególnie dla wegetarian i wegan. Oprócz witamin, pistacje zawierają luteinę, żelazo, minerały wapnia, magnez, mangan, fosfor, potas i cynk. Pistacje znane są z bardzo wysokiej zawartości gamma-tokoferolu oraz fitosteroli. Orzechy pistacjowe zawierają niezbędne dla organizmu człowieka witaminy, przede wszystkim witaminę C oraz witaminy z grupy B (B1, B2, B3, B5, B6, B9).

Jak pistacje pomagają walczyć z niektórymi chorobami?

Pistacje są zdrowe i obfite, zwłaszcza jeśli masz problem z cholesterolem. Badanie przeprowadzone przez Journal of Diet w 2010 roku wykazało, że pistacje miały korzystny wpływ na osoby z wysokim cholesterolem w małej grupie 28 osób. Pistacje mają niewielką listę glikemiczną, więc są zdecydowanie dobrym produktem, jeśli masz cukrzycę. Niektóre badania wykazały, że mają one również korzystne działanie w kontekście kontroli poziomu cukru we krwi i ciśnienia krwi. Zawartość luteiny przyczynia się do jej korzystnego wpływu na poszczególne narządy.

Jak pistacje działają na układ trawienny i chudnięcie?

To, co odróżnia je od innych orzechów, to wysoka zawartość błonnika. To czyni je zdrową przekąską, która jest dobra dla naszego układu trawiennego. Badanie opublikowane przez FASEB w 2012 r. wykazało, że stosowanie pistacji może zwiększyć ilość korzystnych bakterii dla zdrowia jelit. Choć mogą być bardzo sycące, to warto spożywać pistacje z umiarem, tym bardziej, że mogą dostarczyć sporo kalorii. Jednak istnieją badania, które pokazują, że wykorzystanie pistacji może rzeczywiście być korzystne dla procesu utrzymania zdrowej wagi. Ze względu na jakość życia, kilka orzeszków pistacjowych wieczorem powinno załatwić sprawę.

 

Co powinniśmy wiedzieć o pistacjach?

Pistacje (https://www.bee.pl/9235-pistacje) są zazwyczaj zdrowe, pełne składników odżywczych i o obniżonej wartości kalorycznej. Zaleca się stosowanie ich jako przekąski w celu dostarczenia suplementów diety. Kilka z nich dostarczy wiele cennych składników do naszego organizmu. Krzewy pistacjowe zawierają jadalne nasiona, które mogą być spożywane. Niektóre z gatunków drzew wykorzystują swój wygląd do przyciągania ludzi i często rosną jako atrakcyjne drzewa.

Czym są pistacje i jak rosną?

Pistacje to jedne z wielu najsmaczniejszych i najzdrowszych orzechów. Pistacja jest jedną z roślin, która należy do klimatu umiarkowanego i pochodzi z rodziny nerkowców. Jadalne części rośliny nazywane są pistacjami. W naszej kulturze nie jest to zbyt często spotykany rodzaj orzecha, choć można go kupić w niemal każdym sklepie.

Jakie są wartości odżywcze pistacji?

Oprócz wielu składników odżywczych, jakie zawierają pistacje, są one również niskokaloryczną alternatywą dla niezdrowych przekąsek. Jedna pistacja ma 3 kalorie. Pistacje są, oczywiście, prawdziwą witaminą. Jest doskonałym źródłem witamin z grupy B. W porównaniu z innymi rodzajami orzechów, pistacje będą znane z tego, że są produktem bogatym w witaminę B6. Ponadto, pistacja jest cennym magazynem biotyny, tiaminy, ryboflawiny, niacyny i kwasu pantotenowego. Pistacje, podobnie jak witaminy, są oczywiście również magazynem minerałów, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Zawierają:

  • potas,
  • żelazo,
  • fosfor,
  • magnez,
  • mangan.

Pistacje są cenione przez wielu za swoje właściwości antyoksydacyjne, dzięki zawartym w nich specyficznym przeciwutleniaczom. Jest to prawdopodobnie żywność o największym potencjale antyoksydacyjnym.

Jakie są podstawowe korzyści z jedzenia pistacji?

Niewiele osób wie, że pistacje są z pewnością cennym źródłem kilku wartościowych składników, które mają właściwości prozdrowotne, chroniące nasz organizm i wspomagające jego pracę. Dzięki wysokiemu profilowi antyoksydacyjnemu poprawiają wygląd naskórka, odżywiają i blokują aktywność wolnych rodników, blokując tym samym przepływ energii.

Jak pistacje mogą działać profilaktycznie?

Ze względu na wysoką zawartość karotenoidów, pistacje są uważane za produkt łatwy do zapobiegania chorobie. Ich spożywanie przyczynia się również do poprawy pracy jelit, zapobiega zaparciom, a dzięki zawartości błonnika pomaga w redukcji masy ciała. Witamina B6 zawarta w orzechu ma znaczenie dla układu nerwowego i może kontrolować jego funkcjonowanie.